Шановні учасники конкурсу «МАН-Юніор Ерудит-2022»!

Лист про проведення Всеукраїнського відкритого інтерактивного конкурсу «МАН-Юніор Ерудит» 2022 року знаходиться на затвердженні в  Міністерстві освіти і науки України.

Реєстрація на сайті розпочнеться після публікації Листа про проведення конкурсу.

Шановні учасники семінару-практикуму координаторів конкурсів «МАН-Юніор»!

Щорічний семінар-практикум «Організація навчально-дослідницької діяльності учнів-членів МАН України на засадах STEM-освіти в умовах воєнного стану»  для координаторів відбудеться 15-16 жовтня 2022 року у форматі онлайн. 

Лист директорату  дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освiти МОН України №4/2534-22 від 19.09.22 «Про проведення семінару-практикуму» СКАЧАТИ ТУТ.

Особам, що планують свою участь у семінарі, необхідно зареєструватись за посиланням https://forms.gle/uyAkEfhynemohbsy7

Реєстрація учасників семінару триватиме до 10.10.2022 включно.

Запитання за тел  (050) 362-07-09 (Світлана Білоус), (063) 948-65-12 (Ірина Довгалюк)

Ідентифікатор та пароль конференції ZOOM  будуть надіслані Вам на електронні адреси, наведені Вами в заявці. 

Церемонія вручення сертифікатів «МАН-Юніор Ерудит», захід відвідало 41 учень.

Підсумки конкурсу МАН-Юніор Ерудит


Захід проводиться вчителем-координатором Черняхівської гімназії Житомирської області Ворончук Любов’ю Ігорівною.

Читать запись полностью »

Шановні учасники конкурсу «МАН-Юніор Дослідник-2023»!

Загальна тема для дослідження  у 2023 році: Вивчення взаємодії комах з навколишнім середовищем, екосистемами та забруднювальними речовинами.

Шановні учасники Всеукраїнського конкурсу «МАН-Юніор Дослідник» у номінації «Екологія» — 2023!

Наступного року ми продовжуємо тематику досліджень в галузі екологічної ентомології, тому методичні рекомендації (відеопрезентація та література) залишаються такі самі, що були у 2022 році. Переглянути їх можна за посиланням: https://youtu.be/ztiXF5KYG6k; а також правила оформлення роботи та успішного онлайн-захисту: https://youtu.be/SQiZXoPeolg. Просимо Вас звернути увагу, що представляти роботи минулого року забороняється, це буде вважатися плагіатом і члени журі вимушені будуть відхилити Вашу роботу. Дозволяється продовжити авторське дослідження з минулого року (наприклад, розширити кількість точок відбору проб, провести їх порівняльний аналіз тощо), але новий матеріал повинен складати не менше 75% в представленому проєкті (тезах і презентації).

Увага керівникам! Фотографуйте, будь ласка, своїх учнів на етапах забору матеріалу для дослідження та камеральної обробки результатів (або, наприклад, під час створення авторської ентомологічної колекції), оскільки фото в презентації підтвердять особистий внесок учасника в роботу.

Шановні учасники конкурсу «МАН-Юніор Дослідник-2023»!

Загальна тема для дослідження  у 2023 році: Сформулювати проблему за власними спостереженнями або підбором світлин з Інтернету і запропонувати вирішення цієї проблеми. Дослідження повинно бути НОВИМ, якщо це продовження минулорічного проєкту, необхідно мати не менше 75% новизни.  

Шановні учасники конкурсу «МАН-Юніор Ерудит-2022/2023»!

14 вересня 2022 року відбулася нарада Координаційної ради конкурсу щодо особливостей організації та проведення конкурсу «МАН-Юніор Ерудит» цього року. Публікуємо протокол засідання СКАЧАТИ ТУТ

Шановні учасники конкурсу «МАН-Юніор Дослідник-2023»!

Загальна тема для дослідження  у 2023 році:  Фізика та техніка — винаходи, цікаві явища та їх пояснення з обов’язковим використанням пластикових пляшок як основного елементу винаходу. Дослідження повинно бути НОВИМ, якщо це — продовження минулорічного проєкту, необхідно мати не менше 75% новизни.  

Шановні учасники конкурсу «МАН-Юніор Дослідник-2023»!

Загальна тема для дослідження  у 2023 році: Визначити у себе в родині цікавий предмет (рукопис, старовинна статуетка, побутовий пристрій тощо) і описати його історію, походження і те, як цей артефакт потрапив до вашої сім’ї.

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ «МАН-ЮНІОР ЕРУДИТ» У НОМІНАЦІЇ «ЕКОЛОГІЯ»

Методичні матеріали до підготовки 5 – 7 класи

  1. https://foodandmood.com.ua/rid/news/709491-10-faktov-ob-arbuze-kotorye-vas-tochno-udivyat
  2. https://travel.24tv.ua/marianska-zapadina-tsikavi-fakti-pro-novini-ukrayini-i-svitu_n1421821
  3. https://tsikavi-fakty.com.ua/25-tsikavyh-faktiv-pro-kartoplyu/
  4. https://www.wiki.uk-ua.nina.az/%D0%94%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BE%D1%84%D0%B0%D0%B3%D0%B8.html
  5. https://vkusnoo.com.ua/598-agar-agar-shcho-tse-take-i-de-yogo-zastosovuyut.html
  6. 6. https://uahistory.co/pidruchniki/ostapchenko-biology-7-class-2015-ua/46.php
  7. https://ukr.media/animals/393836/
  8. http://ecoj.dea.kiev.ua/archives/2022/4/23.pdf Випуск № 4(43), 2022 (К.С. Крупєй, А.В. Скляренко)
  9. https://tsikavi-fakty.com.ua/tsikavi-fakty-pro-gryby/
  10. https://tut-cikavo.com/pryroda/pryrodni-kataklizmy/251-tsikavi-fakti-pro-vulkani
  11. 11. https://youtu.be/fccz50gTpXY (Лекція К.С. Крупєй, тайм-код 07:38 — 11:00)

 

Методичні матеріали до підготовки 8 – 9 класи

 

  1. https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u224/deyaki_cikavi_fakti_pro_roslini_1_2.pdf
  2. http://ecoj.dea.kiev.ua/archives/2022/4/23.pdf Випуск № 4(43), 2022 (К.С. Крупєй, А.В. Скляренко)
  3. https://youtu.be/1ljVXXdCqa8 (інтерв’ю к.б.н., К.С. Крупєй, тайм-код 01:25:00 – 01:28:25)
  4. https://youtu.be/ssl2dCyB3bc (інтерв’ю к.б.н., К.С. Крупєй)
  5. https://smartisystem.com/uk/blog/Interesting-facts-kidneys
  6. https://youtu.be/oiKHsufaohU (інтерв’ю к.б.н., К.С. Крупєй)
  7. https://facti.info/tsikavi-fakty-pro-ridkisni-zahvoryuvan/
  8. https://youtu.be/rFYoCI52C8Q (інтерв’ю к.б.н., К.С. Крупєй та к.м.н. Ю.В. Букіної)
  9. https://youtu.be/xoGSybcEHg4 (інтерв’ю к.б.н., К.С. Крупєй та к.м.н. Н.М. Поліщук)
  10. https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-radioprotektori-96793.html
  11. http://www.novaecologia.org/voecos-1390-1.html
  12. https://www.meteorologiaenred.com/uk/tipos-de-nubes.html
  13. https://interes-fakti.com/cikavi-fakti-pro-vulkani/

 

Методичні матеріали до підготовки 10 – 11 класи

 

  1. http://ecoj.dea.kiev.ua/archives/2022/1/14.pdf Випуск № 1(40), 2022 (К.С. Крупєй та ін.)
  2. https://uk.nationalgreenhighway.org/1701-which-is-the-smallest-island-in-the-world.html
  3. https://agrostory.com/ua/info-centre/knowledge-lab/samye-originalnye-gibridy-plodovykh-rasteniy/
  4. https://agrostory.com/ua/info-centre/knowledge-lab/rasteniya-epifity-ikh-opisanie-kharakteristiki-i-klassifikatsiya/
  5. https://youtu.be/S7fDDUevrpY (лекція к.б.н., К.С. Крупєй, тайм-код 00:00 – 05:30)
  6. https://dobradija.com/blog/cirkadni-ritmi-lyudini-porushennya-rozladi-i-likuvannya
  7. https://www.bsmu.edu.ua/blog/2152-otruennya-vazhk-metal/
  8. https://youtu.be/oiKHsufaohU (інтерв’ю к.б.н., К.С. Крупєй)
  9. https://sparkmedia.com.ua/dyvovyzhni-fakty-pro-ryb/
  10. https://geodictionary.com.ua/node/2331
  11. https://agrosfera.ua/ua/articles/antahonizm-synerhizm-elementiv-zhyvlennya
  12. https://zvidusil.in.ua/myazy/
  13. https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/13161
  14. https://youtu.be/xoGSybcEHg4 (інтерв’ю к.б.н., К.С. Крупєй та к.м.н. Н.М. Поліщук)
  15. https://youtu.be/dK_426ExYmQ (лекція к.б.н., К.С. Крупєй)

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ «МАН-ЮНІОР ЕРУДИТ» У НОМІНАЦІЇ «АСТРОНОМІЯ»

Досвід проведення конкурсів минулих років упевнює в недостатній підготовці учнів з астрономії, як у межах дисципліни «Природознавство», так і навчальних дисциплін «Фізика» і «Астрономія». Ми не будемо аналізувати причини цього, а лише наголосимо, що конкурс «МАН-Юніор Ерудит» має на меті розширення кругозору і поглиблення знань з певних навчальних дисциплін, тобто передбачає навчальний компонент при підготовці до конкурсу.

Саме тому ми й пропонуємо при підготовці до конкурсу звернути увагу учнів на певні розділи навчальних програм.

5-7 класи

  1. Значення назви науки «Астрономія».
  2. Поняття терміну «Всесвіт».
  3. Поняття термінів «зоря», «планета», «малі небесні тіла», а також їх зображення.
  4. Імена вчених, які запропонували геоцентричну, а також геліоцентричну моделі світу.
  5. Зображення планет Сонячної системи, а також відомості про їх розміри. Фотографії астрономічних об’єктів.
  6. Пристрій «гномон» та його фотографії.
  7. Ім’я вченого, що запропонував і застосував телескоп; деякі характеристики існуючих телескопів.

8-9 класи

  1. Доведення обертання Землі за допомогою фотографій та визначення певних зір на цих світлинах.
  2. Пристрій «гномон» та його фотографії.
  3. Зображення планет Сонячної системи, а також відомості про їх розміри.
  4. Фотографії астрономічних об’єктів.
  5. Світлини, надіслані космічним апаратом «Галілео».
  6. Деякі типи та характеристики існуючих телескопів.
  7. Зображення зодіакальних сузір’їв.

10-11 класи

  1. Небесні координати
  2. Фотографії астрономічних об’єктів, астросвітлини.
  3. Числа Вольфа.
  4. Визначення швидкості світла Олафом Ремером
  5. Поняття зоряної величини та її зв’язок з яскравістю зорі.
  6. Зображення сузір’їв та  деякі зорі, що входять до них.
  7. Поняття апексу, точки весняного та осіннього рівнодення, південний та північний полюси світу.
  8. Деякі типи існуючих телескопів їх світлини та характеристики.