Положення про проведення Всеукраїнського відкритого інтерактивного конкурсу «МАН-Юніор Ерудит» в 2015 році

І. Загальні правила

1.1. Це Положення визначає порядок проведення Всеукраїнського відкритого інтерактивного конкурсу «МАН-Юніор Ерудит» (далі — Конкурс).

1.2. Конкурс проводиться щороку з метою виявлення та підтримки обдарованої молоді, залучення її до науково-дослідницької діяльності.

1.3. Завданнями Конкурсу є:

залучення учнів (вихованців) 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, вихованців (учнів, слухачів) позашкільних навчальних закладів (далі — учасники) до поглибленого вивчення фізико-математичних, технічних і природничих дисциплін, а також історії розвитку науки та історії людства;

активізація науково-дослідницької діяльності учасників, залучення їх до гуртків і секцій наукових відділень Малої академії наук України (далі — МАНУ);

стимулювання творчого самовдосконалення учасників;

розвиток дистанційної форми навчання в системі МАНУ.

1.4. Конкурс проводиться на добровільних засадах та є відкритим для учнів (вихованців) 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів і вихованців (учнів, слухачів) позашкільних навчальних закладів.

1.5. Організаційно-методичне забезпечення проведення Конкурсу здійснює Національний центр «Мала академія наук України» (далі — НЦ «МАНУ»).

Співорганізаторами Конкурсу можуть бути вищі навчальні заклади, підприємства, установи, організації (за згодою).

1.6. Інформація про проведення Конкурсу розміщується на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки України (далі — МОН України) та НЦ «МАНУ», а також у засобах масової інформації не пізніше ніж за один місяць до початку його проведення.

1.7. Під час проведення Конкурсу обробка персональних даних учасників здійснюється з урахуванням вимог Закону України «Про захист персональних даних».

 

ІІ. Порядок і строки проведення Конкурсу

2.1. Конкурс проводиться у формі тестових завдань. Заявки на участь приймаються Оргкомітетом.

2.2. Заявки на участь у Конкурсі від груп учнів (10 осіб і більше), до яких можуть входити представники різних вікових категорій, формуються місцевими координаторами Конкурсу та надсилаються до Оргкомітету електронною або звичайною поштою за формою, що додається.

Заявки від координаторів Конкурсу подаються на кожну номінацію окремо.

2.3. Строки проведення Конкурсу, щорічна тематика визначаються організаційним комітетом Конкурсу та повідомляються листом МОН України органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти, місцевим органам управління освітою в областях, містах Києві та Севастополі не пізніше, ніж за один місяць до початку Конкурсу.

2.3.1. Загальний порядок проведення Конкурсу є однаковим для всіх номінацій.

Учасники Конкурсу виконують тестові завдання в номінаціях «Історик-Юніор», «Технік-Юніор», «Астроном-Юніор», «Еколог-Юніор».

2.4. В усіх номінаціях тестові завдання разом із бланками відповідей Оргкомітет надсилає координаторам областей, районів (міст) та окремих загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів відповідно до поданих заявок.

2.4.1. Тестові завдання до Конкурсу складаються окремо для кожного класу відповідно до шкільної програми з визначеної навчальної дисципліни. Якщо завдання виходять за межі шкільних програм, про це заздалегідь повідомляється Оргкомітетом на сайтах Конкурсу та в рекламно-інформаційних матеріалах, що надсилаються на адресу координаційних центрів. При цьому організовується консультативна допомога вчителям та учням у підготовці за допомогою публікацій у журналі «Школа юного вченого» та на сайті http://man-junior.org.ua, де наводяться також приклади тестових завдань Конкурсу.

Для номінації «Технік-Юніор» тестові завдання складаються з історії науки і техніки відповідно до попередньо заявленої тематики.

Тестові завдання в номінації «Історик-Юніор» базуються на шкільній програмі з історії України та Всесвітньої історії і відповідають навчальному матеріалу класу, для якого ці завдання призначаються.

У номінації «Еколог-Юніор» тестові завдання складаються на основі знань, які набуваються під час вивчення природознавства, хімії, географії, біології та екології в школі.

Основою тестових завдань в номінації «Астроном-Юніор» є шкільна програма з природознавства та астрономії.

2.4.2. Учасникам Конкурсу будь-якого напряму пропонується 30 тестових завдань різного ступеня складності – по 10 завдань першого, другого та третього рівнів.

Завдання першого та другого рівня складності пов’язані зі знаннями в галузях обраного в Конкурсі профілю: історії, хімії, біології, екології, фізико-математичних та природничих наук, історії розвитку науки та техніки, визначних відкриттів, винаходів та їх творців − учених, конструкторів і винахідників тощо. Такі завдання оцінюються відповідно в 3 та 4 бали.

Розв’язання завдань третього рівня складності потребує логіки, нестандартного мислення, вміння порівнювати, аналізувати тощо. Ці завдання оцінюються в 5 балів.

До кожного завдання формулюються три-п’ять варіантів відповідей; на спеціальному бланку необхідно вказати лише одну правильну відповідь.

2.4.3. Перевірка та оцінювання тестових завдань відбувається за допомогою комп’ютерної програми, в якій враховані наступні критерії оцінювання.

Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник – 150, з них 30 заохочувальних балів кожен учасник отримує на початку Конкурсу.

Відсутність відповіді оцінюється в 0 балів.

Якщо під час заповнення бланків вибрано дві і більше відповідей на одне завдання, то відповідь вважається неправильною.

За неправильну відповідь знімається 25 % від кількості балів, визначених за тестове завдання.

Основним критерієм оцінювання результату є сумарна кількість балів, набрана одним учасником.

На виконання тестових завдань відводиться 90 хвилин.

Бланки тестових завдань заповнюються відповідно до інструкцій та зразків, які отримують координатори Конкурсу.

2.4.4. Бланки відповідей зберігаються в Оргкомітеті один рік.

Результати перевірки тестових завдань оприлюднюються на сайті http://man-junior.org.ua не пізніше, ніж через два місяці після проведення Конкурсу.

2.5. Інформаційні матеріали Конкурсу розміщуються на веб-сайтах: www.man.gov.ua та http://man-junior.org.ua. (далі — сайти Конкурсу), а також у засобах масової інформації не пізніше, ніж за один місяць до початку проведення Конкурсу.

 

ІІІ. Учасники Конкурсу

3.1. У Конкурсі беруть участь учні (вихованці) 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів і вихованці (учні, слухачі) позашкільних навчальних закладів відповідного віку, при цьому приймаються заявки, до яких включено не менше 10 учасників від одного координаційного центру за обраною окремою номінацією.

3.2. Учасники мають право ознайомитись з результатами Конкурсу та висловити свої зауваження і побажання щодо його проведення, змісту завдань, результатів Конкурсу.

3.3. Учасники зобов’язані дотримуватись вимог цих Правил, програми Конкурсу, норм поведінки та правил техніки безпеки.

 

IV. Організаційний комітет Конкурсу

4.1. Для організації та проведення Конкурсу створюється наказом НЦ «МАНУ» організаційний комітет.

4.2. До складу організаційного комітету входять представники МОН України, НЦ «МАНУ», позашкільних і вищих навчальних закладів, представники установ, підприємств, організацій (за згодою).

4.3. Очолює організаційний комітет голова.

4.4. Голова організаційного комітету:

— визначає та розподіляє повноваження членів організаційного комітету, здійснює загальне керівництво підготовкою Конкурсу;

— керує поточною роботою з організації, підготовки та проведення Конкурсу.

4.5. Члени організаційного комітету:

— здійснюють організаційну роботу щодо проведення Конкурсу;

— забезпечують дотримання порядку проведення Конкурсу.

4.6. Секретар організаційного комітету:

— оформляє документацію щодо проведення та підбиття підсумків Конкурсу;

— сприяє висвітленню результатів Конкурсу в засобах масової інформації.

 

V. Координаційна рада і координатори Конкурсу

5.1. Координаційна рада Конкурсу формується організаційним комітетом Конкурсу за поданням територіальних відділень Малої академії наук, обласних, районних, міських управлінь освіти, окремих загальноосвітніх навчальних закладів та позашкільних навчальних закладів з представників управлінь освіти, шкільних, позашкільних і вищих навчальних закладів та складається з осіб, які відповідають за проведення Конкурсу в декількох місцевих координаційних центрах за певними територіальними ознаками та кількістю учасників.

5.2. Склад Координаційної ради затверджується наказом НЦ «Мала академія наук України».

5.3. Очолює Координаційну раду голова – координатор конкурсу в Україні, член організаційного комітету Конкурсу.

5.4. Голова Координаційної ради:

— залучає фахівців для підготовки тестових завдань за напрямами Конкурсу;

— організовує підготовку матеріалів Конкурсу та їх розповсюдження в Україні;

— здійснює координацію Конкурсу в Україні;

— організовує перевірку виконання тестових завдань за допомогою комп’ютерної програми;

— здійснює підготовку документації щодо проведення та підбиття підсумків Конкурсу;

— сприяє висвітленню результатів Конкурсу в засобах масової інформації.

5.5. Члени Координаційної ради є регіональними організаторами Конкурсу:

— сприяють створенню координаційних центрів на місцях на базі навчальних шкільних та позашкільних закладів;

— здійснюють координацію Конкурсу на місцях, підтримуючи зв’язок з місцевими координаторами;

— організовують підготовку учнів до Конкурсу шляхом спеціальних занять, учнівських тематичних конференцій, вікторин, інтелектуальних змагань тощо;

— організовують підготовку заявок для участі в Конкурсі та їх надходження до  оргкомітету;

— організовують направлення матеріалів Конкурсу для перевірки(не пізніше, ніж через 4 дні після закінчення Конкурсу в усіх номінаціях);

— організовують на місцях розсилку та видачу сертифікатів й інформаційно-методичних збірників місцевим координаторам у кожному з навчальних закладів.

5.6. Місцеві координатори є організаторами Конкурсу в навчальних шкільних та позашкільних закладах:

— залучають до участі в Конкурсі учнів та оформлюють заявки за визначеною формою і надсилають їх електронною поштою до регіонального координатора або до Оргкомітету;

— отримують завдання та бланки відповідей Конкурсу;

— організовують підготовку учнів для участі в Конкурсі;

— проводять Конкурс на місцях: забезпечують самостійне виконання конкурсних завдань кожним учасником Конкурсу у визначені терміни; у визначені терміни надсилають бланки з відповідями до регіональних координаторів або до Оргкомітету;

— організовують видачу сертифікатів учасникам Конкурсу та відзначення призерів Конкурсу.

5.7. Секретар Координаційної ради:

— забезпечує збереження поданих на Конкурс матеріалів;

— забезпечує систематизацію та оформлення документації Конкурсу.

 

VІ. Визначення та нагородження переможців Конкурсу

6.1. Переможці та призери Конкурсу визначаються за результатами комп’ютерної перевірки бланків відповідей учнів у кожній номінації окремо за кількістю набраних ними балів.

6.2. Кожному з учасників Конкурсу надсилається сертифікат, де зазначається результат, показаний учасником Конкурсу: «Відмінний результат», «Добрий результат» або сертифікат про участь у Конкурсі. Сертифікатами «Відмінний результат» нагороджуються учні, які набрали понад 75 % від максимальної кількості балів, «Добрий результат» — понад 50 %.

Дипломами переможця Конкурсу нагороджуються учні, які набрали максимальну кількість балів (150 балів) в кожній з номінацій у відповідній віковій категорії.

6.3. Командна першість визначається для команди (групи учнів), кількість учасників якої 30 осіб і більше від окремого навчального закладу в кожній віковій категорії.

6.3.1. Результат участі команди в командній першості визначається за сумою балів, набраних учнями, що брали участь у конкурсі від певного навчального закладу в окремій номінації.

6.3.2. Кращі команди отримують дипломи Конкурсу та можуть бути нагороджені спеціальними відзнаками й заохочувальними призами.

6.4. Координатори, які залучили найбільшу кількість школярів до участі в Конкурсі, відзначаються подяками Національного центру «Мала академія наук України».

6.5. Координаційні центри на місцях отримують інформаційно-методичні збірники пропорційно до кількості учнів, які брали участь у Конкурсі.

6.6. Результати проведення Конкурсу затверджуються наказом НЦ «МАНУ».

 

VІІ. Умови фінансування Конкурсу

Витрати на організацію та проведення Конкурсу здійснюються за рахунок коштів, не заборонених чинним законодавством України.

Публікуємо оновлену інформацію щодо організації, проведення та підготовки до конкурсу «МАН-ЮНІОР ЕРУДИТ»

Положення про проведення Всеукраїнського відкритого інтерактивного конкурсу «МАН-Юніор Ерудит» в 2015 році СКАЧАТИ ЧИТАТИ

ЛИСТ  Міністерства освіти і науки України СКАЧАТИ

Форма заявки тестового етапу: СКАЧАТИ

УВАГА!

УВАГА! Шановні колеги!

Несподівано змінилися реквізити банку Благодійного фонду для благочинних внесків на конкурс «МАН-Юніор Ерудит»
Будьте уважні, повідомте усіх місцевих координаторів вчасно.
Внески від 15 грн. від кожного учасника (2 грн. залишаються на потреби місцевих координаторів) пересилайте на таку адресу
Отримувач: Благодійна огранізація «Благодійний фонд науки і освіти ім. Г. Сковороди

ЄДРПОУ 26333070
р/р 26007053141647 в ПАТ КБ «ПриватБанк» МФО 321842

Призначення «МАН-Юніор» та «Школа юного вченого»

Методичні рекомендації для підготовки до конкурсу в номінації «Історія»

Тестові завдання з історії складаються учителями, які є фахівцями-практиками і відповідають шкільній програмі. Завдання включають навчальний матеріал поточного (І) семестру, а також матеріал ІІ семестру минулого навчального року. Далі наводимо список посібників, якими користувалися укладачі завдань.

5 клас
Власов В.С. Історія України (Вступ до історії) 5 клас. – К.: «Генеза», 2013.

6 клас
1. Бандровський О.Г., Власов В.С. Всесвітня історія. Історія України, 6 клас. – К.: «Генеза», 2014.
2. Власов В.С. Історія України (Вступ до історії) 5 клас. – К.: «Генеза», 2013.
3. Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу. Підручник для 6 кл. (інтегрований курс). – К.: Педагогічна преса, 2006.

7 клас
1. Бандровський О.Г., Власов В.С. Всесвітня історія. Історія України, 6 клас. – К.: «Генеза», 2014.
2. Крижановський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. 7 клас. – Львів: «Оріяна-Нова», 2007.
3. Ліхтей І.М. Історія середніх віків. 7 клас. – К.: ГраМота, 2007.
4. Смолій В.А., Степанков В.С. Історія України. 7 клас. – К.: Генеза, 2007.
5. Свідерський Ю.Ю., Ладиченко Т.В., Романишин Н.Ю. Історія України. 7 кл. – К.: «ГраМота», 2007.
6. Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу. Підручник для 6 кл. (інтегрований курс). – К.: Педагогічна преса, 2006.

8 клас
1. Струкевич О.К., Романюк І.М., Пірус Т.П. Історія України. 8 клас. – К.; «ГраМота», 2008.
2. Подаляк Н.Г. Всесвітня історія (кон. XV – XVIII в.). 8 клас. – К.; «Генеза», 2008.
3. Смолій В.А., Степанков В.С. Історія України. 7 клас. – К.: Генеза, 2007.
4. Свідерський Ю.Ю., Ладиченко Т.В., Романишин Н.Ю. Історія України. 7 кл. – К.: «ГраМота», 2007.
5. Ліхтей І.М. Історія середніх віків. 7 клас. – К.: ГраМота, 2007.
6. Крижановський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. 7 клас. – Львів: «Оріяна-Нова», 2007.

9 клас
1. Струкевич О.К. Історія України 9 клас. – К., 2009.
2. Осмоловський С.О., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія 9 клас. – К., 2009.
3. Струкевич О.К. Історія України 8 клас. – К., 2008.
4. Д’ячков С.В., Литовченко С.Д. Всесвітня історія 8 клас. – Х., 2008.
5. Реєнт О., Малій О. Історія України 9 клас. – К., 2003.
6. Білоножко С., Бірюльов І. Всесвітня історія 9 клас. – К., 2000.

10 клас
1. Гупан Н.М., Пометун О.І. Історія України 10 клас. – К., 2011.
2. Турченко Ф.Г. Історія України 10 клас. – К., 2000.
3. Полянський П.Б. Всесвітня історія 10 клас. – К., 2003.
4. Щупак І.Я., Морозова Л.В. Всесвітня історія 10 клас. – Запоріжжя, 2010.
5. Струкевич О.К. Історія України 9 клас. – К., 2009.
6. Осмоловський С.О., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія 9 клас. – К., 2009.

11 клас
1. Струкевич О.К., Романюк І.М. Історія України 11 клас. – К., 2011.
2. Пометун О.І., Гупан Н.М. Історія України 11 клас. – К., 2011.
3. Ладиченко Т.В. Всесвітня історія 11 клас. – К., 2012.
4. Гупан Н.М., Пометун О.І. Історія України 10 клас. – К., 2011.
5. Полянський П.Б. Всесвітня історія 10 клас. – К. 2003.
6. Турченко Ф.Г. Історія україни 10 клас. – К., 2000.
7. Довідники.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ «МАН-Юніор Ерудит» у номінації «Техника»

Завдання в номінації «Техніка» в 2015-2016 навчальному році в основному присвячені двом ювілейним датам – 240-річчю з дня народження Андре Марі Ампера та 270-річчю з дня народження Алессандро Вольта.

Крім цього, у завдання для 8-9 та 10-11 класів будуть включені завдання, пов’язані з мнемонічними правилами визначення напрямів сил взаємодії струмів з магнітним полем, визначенням напряму силових ліній магнітного поля та струму, що його породжує.

Завдання на 5 балів міститимуть, за традицією, «незвичайні» задачі, які дозволять проявити логіку та кмітливість.

Далі пропонуємо варіант публікацій в журналі «Школа юного вченого» №1-2 за 2015рік, у якому подається структурована за роками інформація про життя Андре Ампера та Алессандро Вольта. Нагадуємо, що в журналі «Школа юного вченого» постійно публікуються матеріали для підготовки до конкурсів «МАН-Юніор».

Матеріали для підготовки СКАЧАТИ

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ «МАН-Юніор Ерудит» у номінації «Екологія»

Тестові завдання конкурсу в номінації «Екологія» відображають інтеграцію знань біології, географії, екології.

Слід звернути увагу на розуміння термінології, а також основних понять і законів цих наук. Необхідно вивчити складові харчових ланцюгів і вміти їх визначати. Потрібно також розумітися на побудові екологічних пірамід (пірамід чисельності, енергії, біомаси).

До завдань включені відомості про стресові впливи на біологічні об’єкти, відомості про медичну п’явку, цікаві факти, які публікуються на сайтах екологічного спрямування.

Методичні рекомендації для підготовки в номінації «Екологія можуть бути доповнені згодом.

 

Матеріали для підготовки містяться у таких джерелах:

 

Журнал «Школа юного вченого» №3, №4 2015 р.,

http://www.abiturient.in.ua/ru/test_2009/test_2009_otvet_geograf;

http://interlibrary.narod.ru/GenCat/GenCat.Scient.Dep/GenCatBiology/201200043/201200043.htm ;

http://elementy.ru/genbio/synopsis/184/Stress_u_rasteniy_fiziologicheskiy_podkhod;

http://www.alleng.ru/edu/bio.htm;

http://sbio.info/list.php?c=zbiology;

http://ecolife.ru/.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ «МАН-Юніор Ерудит» у номінації «Астрономія»

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ

«МАН-Юніор Ерудит» у номінації «Астрономія»

 

Основні знання про Сонячну систему, планети та малі небесні тіла Сонячної системи вивчаються в школі як у курсі природознавства, так і в курсі астрономії. Крім цього, завдяки дослідженню Сонячної системи за допомогою автоматичних космічних апаратів, у останні роки накопичилося багато відомостей про планети в мережі Інтернет, зокрема світлин навколопланетних тіл, а також поверхні планет та їх супутників.

У тестових завданнях для 5-7 та 8-9 класів передбачається, що учні знають планети, які входять до складу Сонячної системи, а також назви космічних об’єктів та походження цих назв. До тестових завдань включені питання, де необхідні певні знання про історію розвитку астрономії, в тому числі такі, в яких використовуються відомості про небесні явища, зафіксовані в літописах.

Учні 8-9 та 10-11 класів повинні мати уявлення про конфігурації планет, фази Місяця, Венери, сонячні та місячні затемнення.

У завдання для 10-11 класів включено вже значну кількість конкретних даних про відстані в Сонячній системі, співвідношення мас планет, законів Кеплера, всесвітнього тяжіння.

Методи спостережень і астрономічних вимірювань необхідні для аналізу фотоспостережень, вони мають форму тестів з розвитком змісту – тобто до однієї світлини сформульовано кілька тестових завдань.

Особливістю тестів цього року є світлини астрономічних об’єктів, зроблені учнями-членами Малої академії наук. На наш погляд, це надихатиме учнів разом із вчителями до вивчення астрономії.

Для виконання завдань потрібні астрономічні знання відповідно до навчальних програмам з природознавства та астрономії для загальноосвітніх навчальних закладів.

Для підготовки використовуйте шкільні навчальні посібники, сайти Астронет http://www.astronet.ru/; а також освітні сайти http://elementy.ru/astronomy; http://college.ru/astronomy/course/content/content.html.

Найбільш ефективним матеріалом для підготовки вважаємо публікації в журналі «Школа юного вченого» за 2014-2015 роки, де в кожному з номерів друкується журнальний варіант навчального посібника з практичної астрономії Михайла Івановича Стаценка «Крок за кроком до зірок». Автор цих публікацій є одночасно й автором тестових завдань.

 

Далі пропонуємо кілька тренувальних завдань.

 

1. Чи спостерігається Місяць в червневу Повню на північному полюсі?


22 червня на північному полюсі Сонце на протязі всієї доби знаходиться на висоті 23°,5 над горизонтом. Місяць в Повні знаходиться у протилежній до Сонця точці небесної сфери, і тому увесь час буде приблизно на такій же висоті під горизонтом. Нахил площини орбіти Місяця до площини екліптики складає  5°,1 і тому його висоти під горизонтом лежатимуть в межах від  -18°,4 до  -28°,6. Внаслідок цього, для спостереження він недоступний.

 

2. 7 лютого Місяць перебував в Останній чверті. Яким було його пряме сходження?


Дата 7 лютого рівновіддалена від днів зимового сонцестояння і весняного рівнодення, так що пряме сходження Сонця рівне 21h. Оскільки Місяць в останній чверті, його пряме сходження на  6h менше і, значить, рівне 15h.

 

3. Чи спостерігається Місяць в червневу Повню на північному полюсі?


22 червня на північному полюсі Сонце на протязі всієї доби знаходиться на висоті 23°,5 над горизонтом. Місяць в Повні знаходиться у протилежній до Сонця точці небесної сфери, і тому увесь час буде приблизно на такій же висоті під горизонтом. Нахил площини орбіти Місяця до площини екліптики складає  5°,1 і тому його висоти під горизонтом лежатимуть в межах від  -18°,4 до  -28°,6. Внаслідок цього, для спостереження він недоступний.

 

4. 7 лютого Місяць перебував в Останній чверті. Яким було його пряме сходження?


Дата 7 лютого рівновіддалена від днів зимового сонцестояння і весняного рівнодення, так що пряме сходження Сонця рівне 21h. Оскільки Місяць в останній чверті, його пряме сходження на  6h менше і, значить, рівне 15h.

 

  1. 5.      З яким періодом змінюються фази Землі для спостерігача на Місяці? Поясніть, чому так відбувається. Виразіть в земних і в місячних добах.


Коли на Землі Повня, то з Місяця видно темний бік Землі (Нова Земля), а коли для нас наступає Новий Місяць, то до Місяця повернутий освітлений бік Землі, і на Місяці – Повна Земля. Період зміни фаз залишається таким же як і для Місяця, тобто 29,53 земних діб, або одна місячна доба.

 

  1. 6.      Вчора відбулося покриття Венери Місяцем. Чи можливе завтра затемнення Сонця? Місяця?

Відомо, що сонячні затемнення відбуватимуться у той час, коли Місяць знаходиться між Сонцем і Землею, тобто у фазі Нового Місяця, а місячні затемнення – у Повні, коли Місяць виявляється у протилежному боці від Сонця. Планета Венера – внутрішня, і вона не віддаляється на небі від Сонця більш як на 47°. Отже, покриття Венери Місяцем може відбутися на небі поблизу Сонця, тобто за декілька днів до або після Нового Місяця. Якщо вчора відбулося це явище, то завтра може бути Новий Місяць, а значить, можливе настання сонячного затемнення. Фази Повні і місячного затемнення бути не може.

 

  1. 7.      Уважно розгляньте запропоновану вам фотографію (автор Террі Кютл, Австралія) і виконайте наступні завдання:
  1. Для кожного з астрономічних об’єктів, що зображені на цьому фотознімку, вкажіть тип кожного з них.
  2. Які астрономічні явища ми можемо тут спостерігати?
  3. Запишіть екваторіальні координати об’єктів, зафіксованих на цьому фотознімку?
  4. Встановіть дату спостереження.
  5. В який час доби було зроблено фотографію?
  6. Оцініть відстань до Марса.

astronomy

 

  1. 1.              Сонце – зоря, Регул – зоря, Меркурій, Венера – внутрішні планети, Марс, Сатурн – зовнішні планети, Земля – планета, Місяць – супутник планети Земля, Великий Китайський Мур – витвір рук людських на поверхні планета Земля.
  2. 2.              Сонячне затемнення,  свічення сонячної корони, кільце заграви, малий парад планет.

Відмітимо на малюнку положення екліптики: вона проходить через Сонце і Регул (α Лева). Взявши за масштаб кутовий діаметр Місяця (d = 0°,5), оцінимо кутові відстані від Сонця до зафіксованих об’єктів вздовж екліптики (див. малюнок). Марс знаходиться практично на екліптиці, Сатурн і Венера віддалені від неї приблизно на 1°, а Меркурій – на 1°,5. Скориставшись цими даними, можемо тепер нанести положення астрономічних об’єктів на карту зоряного неба і визначити їх екваторіальні координати (положення зорі Регул на карті вже відмічено).

МАН-ЮНІОР ЕРУДИТ у 2015/2016 навчальному році

ШАНОВНІ УЧАСНИКИ КОНКУРСУ

«МАН-ЮНІОР ЕРУДИТ» у  2015/2016 навчальному році !

 

Публікуємо оновлену інформацію щодо організації, проведення та підготовки до конкурсу «МАН-ЮНІОР ЕРУДИТ»!

 ПІДГОТОВКА ДО КОНКУРСУ “МАН-Юніор Ерудит” — вересень – листопад щороку

 

ЛИСТ  Міністерства освіти і науки України СКАЧАТИ

 

ПРИЙОМ ЗАЯВОК З 10 ВЕРЕСНЯ ДО 15 ЖОВТНЯ 2015 РОКУ

У зв’язку з підвищенням вартості поліграфічних послуг та поштових тарифів Оргкомітет конкурсу рекомендує суму благодійного внеску на конкурс «МАН-Юніор Ерудит» у розмірі 15 грн., 2 грн. з яких залишаються на потреби обслуговування конкурсу місцевим координаторам.

 

РЕКВІЗИТИ ДЛЯ ПЕРЕРАХУВАННЯ БЛАГОДІЙНИХ ВНЕСКІВ (УВАГА! ЗМІНЕНО!!!)

Отримувач: Благодійна огранізація «Благодійний фонд науки і освіти ім. Г. Сковороди

ЄДРПОУ 26333070

р/р 26007053141647 в ПАТ КБ «ПриватБанк» МФО 321842

Призначення «МАН-Юніор» та «Школа юного вченого»

 

Просимо вказувати реквізити ТОЧНО – так, як вказано вище.

ТЕРМІНИ ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ

 

  • «Астрономія» — 14 грудня 2015 року
  • «Технік» — 15 грудня 2015 року
  • «Еколог» — 16 грудня 2015 року
  • «Історик» — 17 грудня 2015 року

Читать запись полностью »