Загальна тема для дослідження  у 2025/26 навчальному році:
ДОСЛІДИ, ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ТЕХНІЧНІ ПРИСТРОЇ НА МІСЯЦІ

Короткі методичні рекомендації

Учням пропонується уявити себе інженерами, дослідниками або астронавтами майбутньої місячної бази і запропонувати певні дослідження з урахуванням особливостей умов перебування на Місяці:
– провести фізичні експерименти, моделюючи умови, подібні до місячних: знижену гравітацію, вакуум, сильну різницю температур, відсутність атмосфери тощо; 
– створити побутові або наукові пристрої, які можуть бути корисними на Місяці — зокрема з використанням мікроконтролерів (Arduino, ESP тощо);
– дослідити, як звичні земні явища працюють в умовах Місяця — кипіння води, розтікання рідин, передача тепла, електрична ізоляція без повітря, сонячна енергетика;
– запропонувати моделі самостійних систем виживання — очищення води, приготування їжі, регенерація повітря — з акцентом на простоту, енергоефективність та автоматизацію.
Україна є офіційним підписантом Угод Артеміди — міжнародної угоди про мирне дослідження та освоєння космічного простору, зокрема Місяця. Програма «Артеміда» NASA має на меті повернення людини на Місяць та створення довготривалих умов для життя й роботи на його поверхні. Участь у такій ініціативі відкриває перед молоддю України унікальну можливість долучитися до глобального науково-технічного процесу вже сьогодні.

Тематика запропонована Павлом Сергійовичем Гусевиком, учителем фізики Дочірнього підприємства «Гранд-Ліцей» приватного учбово-виробничого підприємства «Гранд» міста Києва

https://uk.wikipedia.org/wiki

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%96%D1%81%D1%8F%D1%86%D1%8C_(%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA)

https://un-sci.com/ru/2019/08/02/narodnyj-professor-sssr-yakov-perelman/

https://libarch.nmu.org.ua

https://www.youtube.com/watch?v=e8Q_lQdyH8o

https://www.youtube.com/shorts/_A-1aZyxhec

https://www.youtube.com/watch?v=tElRLXTNszw

Tags:

No responses yet

Залишити відповідь