Назва проекту: Біоіндикація екологічного стану грунтів деяких районів м. Харкова за допомогою дощових черв’яків

Навчальний заклад: Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 128 Харківської міської ради Харківської області

Нас. пункт:  м.Харків, Харківська область

Автори: Затула Вероніка Олександрівна, Буркун Валерія Дмитрівна, Пічка Марія Олексіївна, Фомін Данило Дмитрович

Клас: 8

Керівники/координатори: Швець Віта Володимирівна

Завантажити: тези, презентація

No votes yet.
Please wait...

Tags:

22 коментарі

  1. З якої це секції? Помилка?

    No votes yet.
    Please wait...
  2. Робота цікава, відчувається власний вклад учнів у виконання даної роботи.

    No votes yet.
    Please wait...
  3. Робота цікава, видно особистий вклад авторів, тільки як буде ділитись авторство, як оцінюється робота?

    No votes yet.
    Please wait...
  4. Леженіна Ірина Павлівна, Кругова Лариса Іванівна :

    Відповідає темі, логічно викладено матеріал.

    No votes yet.
    Please wait...
  5. Дуже цікава і оригінальна робота. Добре, що поєднали метод біоіндикації із даними хімічного аналізу грунту. Молодці.

    No votes yet.
    Please wait...
  6. Робота грамотно оформлена, викладені власні спостереження

    No votes yet.
    Please wait...
  7. У шкільній лабораторії визначити вміст важких металів ,що вилучені з грунту- НЕМОЖЛИВО! Подібне дослідження на важкі метали проводять Атомно-абсорбційним методом!!!! Уявляєте якою має бути забрудненність важкими металами, щоб досліджуваний грунт, по сути, був реагентом та пройшла реакція йонного обміну!!! Це надуманаметодика! Такої НЕМАЄ! А є тільки
    Атомно-абсорбційний метод визначення важких металів у біологічних об’єктах ґрунтах, рослинах, водах. Уважно почитайте!

    No votes yet.
    Please wait...
  8. Ви відбирали проби за якою методикою?!
    Копали де завгодно, у визначенному місці?Чему було взято тільки 3 проби грунтів в кожній ділянці? Це не є методикою, або вкажіть автора методики! Видно,що грунт сухий! Далі у 8 слайді Ви занесли дані про загальну кількість червів на 1 М2.

    Розрахунки зроблені невірно!

    ділянка №1-кількість червів-60 на Вашу площу- 50х50 см=0,25 М2( а не об*ем!!!),із розрахунків на 1 М2- у Вас кількість складає- 80 шт., якщо так, то результат має бути 240 шт. на 1М2, а біомаса-148 гр..
    У Вашій роботі результат по біомасі склав- 50,7г.!!!
    Не розумію, як Ви взагалі ,не ознайомившись із методикою провели забір грунту, дощовиків ??!!

    No votes yet.
    Please wait...
  9. Робота досить цікава, але в чому полягає актуальність?

    No votes yet.
    Please wait...
  10. 1

    No votes yet.
    Please wait...
  11. Шановна Ворончук Любов Ігорівна! Не треба звинувачувати колег у некомпетентності, адже методики бувають різні. Даю декілька посилань:
    1. http://geoknigi.com/book_view.php?id=689 Назаренко І.І., Польчина С.М. Нікорич В.А.
    Грунтознавство
    Метод грунтових витяжок базується на тому, що розчинник (вода, розчини різних кислот, лугів або солей різної концентрації, органічні розчинники – спирт, ацетон, бензол) екстрагує з грунту визначену групу сполук, елементів. Метод застосовується для вивчення доступних рослинам елементів живлення, фракційного складу грунтового гумусу, рухомих сполук у грунтах, процесів міграції та акумуляції різних сполук, елементів.
    А також: Ґрунтознавство: методичні вказівки для польової практики / [уклад.
    А. А. Лісняк, Г. В. Тітенко, А. Г. Гарбуз, Т. Ю. Усатий]. – Х. : ХНУ
    імені В. Н. Каразіна, 2015. – 68 с.

    No votes yet.
    Please wait...
  12. Що стосовно дощовиків, то користувалися методикою, викладеною у цій роботі: Бібліографічний опис для цитування:
    Стернік В. М. Актуальність досліджень дощових черв’яків в біоіндикації стану урбоедафотопів міста Рівне / В. М. Стернік, В. И. Мельник // Біологія та валеологія. – 2016. – Вип. 18. – С. 169-180. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_bio_2016_18_21.

    No votes yet.
    Please wait...
  13. Що стосується важких металів. Ви заперечуєте існування якісного аналізу методом осадження? Наявність важких металів з’ясовують за аналітичним сигналом при дії певного реактиву, порівняльний вміст – за інтенсивністю забарвлення. Це називається якісний порівняльний аналіз. Всі представлені реакції досить чутливі, відкриваний мінімум даних катіонів виражається у мкг. Точну кількість ми і не визначали, адже для цього існує кількісний аналіз. Словосполучення “атомно-абсорбційний” красиве і звучить науково, але тут воно недоречне.

    No votes yet.
    Please wait...
  14. Увага! Питання : яким чином Ви визначали кількість, та біомасу дощовиків на 1 М2. ?

    Я не заперечую, що існіють реакції йонного обміну! Наскільки значним повинен бути вміст ВМ в грунтах, щоб пройшла реакція в умовах шкільної лабораторії! Тільки метод атомної-абсорбції дає реальні дані про наявність ВМ в атомарному стані!Мене цікавить , де найбільша кількість Pb ?

    No votes yet.
    Please wait...
  15. Ви пишете абсолютну нісенітницю! Хіміки-аналітики регочуть вголос! Перечитайте тези, там все написано.

    No votes yet.
    Please wait...
  16. Якщо ви уважно читали тези, то ям було 3: 0,25м2Х3=0,75м2; 60/0,75 м2 =80. Розрахунки вірні.

    No votes yet.
    Please wait...
  17. У грунтах важкі метали не знаходяться в атомарному стані. Атомно-абсорбційний метод – це метод КІЛЬКІСНОГО аналізу, а не якісного. Застосовані реактиви у шкільній лабораторії нічим не відрізняються від будь-якої аналітичної лабораторії.

    No votes yet.
    Please wait...
  18. Шановна Ворончук Любов Ігорівна! Давайте поважати один одного, не треба стільки негативних емоцій та знаків оклику, адже нас читають діти.
    Я знаю, що мої учні талановиті та старанні, як і ваші, тому бажаю всім успіху!

    No votes yet.
    Please wait...
  19. Робота цікава, видно особистий вклад авторів, Бажаємо успіху!!!

    No votes yet.
    Please wait...
  20. Ви, доречі, не відповіли ні на одне питання! А то,що хімікі- аналітики регочуть,то це не мої проблеми. За методикою Ви повинні вказати тоді у своїй таблиці ,що площа складає 0,75м2!!А Ви де це вказали? Дивіться 8 слайд!
    Це все Ваша інтерпретація,яка немає нічого спільного з існуючими методиками .Ви так захотіли підрахувати кількість і біомасу мезофауни , це Ваша справа!
    Цікаво було би послухати думку науковця- еколога!

    No votes yet.
    Please wait...
  21. Була відповідь абсолютно на ВСІ ваші питання. Ваша упередженність заважає вам їх побачити. Зі слайдом 8 все гаразд. У математиці існує поняття пропорція, розрахунки наведені. Наші експерименти легко відтворюються у будь-якій ШКІЛЬНІЙ лабораторії за допомогою доступних реактивів. Відтворіть їх та переконайтеся, що все можливо, або спростуйте. Методика хімічного аналізу грунту наведена вище у моїх коментарях. Досить голослівних звинувачень, до речі, ваша робота далеко не ідеальна, але я не чіпляюся до вас з агресивним нав’язуванням своєї особистої думки.

    No votes yet.
    Please wait...
  22. Чекаю Ваших запитань по нашій роботі.
    В таблиці на 8 слайді не вказано,чи це сума площин, чи на 1 кв. метр.
    Якби так легко можна було визначити вміст РФ ВМ в звичайній лабораторії, не коштували би ці методи так дорого.
    Нічого особистого.
    Бажаю перемоги.

    No votes yet.
    Please wait...

Залишити відповідь