Загальна тема для дослідження у 2024 році: Досліди-фокуси на основі оптичних явищ
Короткі методичні рекомендації та побажання щодо досліджень
Розробити і продемонструвати досліди-фокуси на основі оптичних явищ, при цьому представити детальне пояснення і обґрунтування представленого досліду за допомогою певних законів фізики, хімії тощо.
До вимог відноситься оригінальність та непередбачуваність (ефект фокусу) спостережуваного явища.
Копіювання дослідів з інтернету не дозволяються.
Обов’язкові посилання на джерела інформації, з яких запозичені (лише ДЕЯКІ) деталі.
Оригінальність та самостійність понад усе!…
Вітаємо вас із завершенням конкурсу «МАН-Юніор Дослідник – 2023»!
Повідомляємо загальні теми конкурсу «МАН-Юніор Дослідник» на 2024 рік за номінаціями.
Зверніть увагу, що ми спілкуємось з учасниками конкурсу за допомогою цього Інтернет-сайту та сторінки Фейсбук. Тому уважно слідкуйте за повідомленнями!
ІСТОРІЯ – Створити екскурсійний маршрут рідним містом, селищем, селом або його околицями, який включатиме ознайомлення із історичними пам’ятками. Рекомендовано обрати найбільш цікаві об’єкти (архітектурні пам’ятки; місця, пов’язані з історичними подіями; вулиці тощо). Цікавими будуть реальні екскурсії із залученням документів, свідчень або спогадів мешканців цих місцевостей.
АСТРОНОМІЯ — Сформулювати проблему за власними спостереженнями або підбором світлин з Інтернету і запропонувати вирішення цієї проблеми.
ТЕХНІКА — Досліди-фокуси на основі оптичних явищ.
ЕКОЛОГІЯ — Біоіндикативні можливості членистоногих.
Методичні рекомендації щодо виконання проєктів публікуватимуться на сайті конкурсу https://man-junior.org.ua/. Дивіться меню ліворуч, за номінаціями.…
Загальна тема для дослідження у 2024 році: Біоіндикативні можливості членистоногих
Для вибору теми дослідження та виконання роботи в рамках затвердженої тематики пропонуємо наступну літературу:
Література з гідробіологічних та гідроекологічних досліджень: https://drive.google.com/drive/folders/1HbeL9g7I6Ink3M2OnCtG5ttwyfDHStHq?usp=share_link
Література з ентомологічних біоіндикаційних досліджень:
- Стаття file:///C:/Users/krupe/Downloads/639-Article%20Text-1136-1-10-20220721.pdf
- Стаття https://www.zoology.dp.ua/z_07_135.html
- Лаб. робота № 6 https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=152428
- Сторінки 7-9 http://kegt.rshu.edu.ua/images/dustan/INDL3.pdf
- Сторінки 77-92 https://www.necu.org.ua/wp-content/uploads/bioindikacia_2011.pdf
Додаткова література:
Консультація до онлайн-захисту учнівських проєктів: https://youtu.be/SQiZXoPeolg
Поради учням та їх керівникам
Звертаємо Вашу увагу, що при оцінці наукового проєкту на І етапі члени журі не розглядають роботи, які не відповідають тематиці конкурсу або несуть реферативний (не дослідницький) характер, а також перевіряють роботи на плагіат та самоплагіат. Також заборонено представляти роботу в тому випадку, якщо вона вже була представлена на іншому конкурсі будь-якого рівня організації. Якщо учень з керівником вирішує продовжити попереднє дослідження, відсоток новизни та оригінальності повинен бути не менше 75 %. Не слід плутати самоплагіат з апробацією результатів роботи, яка представляється на цей конкурс (публікація тез / статей / інформаційних повідомлень на семінари тощо додає роботі значущості та актуальності).
Учень з керівником може самостійно здійснити підбір / виявлення видів-біоіндикаторів та їх індикаторних ознак, які будуть реагувати на певні антропогенні чинники, для того, щоб підкреслити оригінальність своєї роботи.
Увага керівникам! Фотографуйте, будь ласка, своїх учнів на етапах забору матеріалу для дослідження та камеральної обробки результатів, оскільки фото в презентації підтвердять особистий внесок учасника в роботу.
…
Публікуємо результати голосування щодо вибору теми для наступного конкурсу «МАН-Юніор Дослідник» у номінації «Історія»
Таким чином, тема в номінації “Історія” в конкурсі “МАН-Юніор Дослідник-2024”: Створити екскурсійний маршрут рідним містом, селищем, селом або його околицями, який включатиме ознайомлення із історичними пам’ятками. Рекомендовано обрати найбільш цікаві об’єкти (архітектурні пам’ятки; місця, пов’язані з історичними подіями; вулиці тощо). Цікавими будуть реальні екскурсії із залученням документів, свідчень або спогадів мешканців цих місцевостей.…