Тестові завдання з історії складаються учителями, які є фахівцями-практиками і відповідають шкільній програмі. Завдання включають навчальний матеріал поточного (І) семестру, а також матеріал ІІ семестру минулого навчального року. Далі наводимо список посібників, якими користувалися укладачі завдань.

5 клас
Власов В.С. Історія України (Вступ до історії) 5 клас. – К.: «Генеза», 2013.

6 клас
1. Бандровський О.Г., Власов В.С. Всесвітня історія. Історія України, 6 клас. – К.: «Генеза», 2014.
2. Власов В.С. Історія України (Вступ до історії) 5 клас. – К.: «Генеза», 2013.
3. Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу. Підручник для 6 кл. (інтегрований курс). – К.: Педагогічна преса, 2006.

7 клас
1. Бандровський О.Г., Власов В.С. Всесвітня історія. Історія України, 6 клас. – К.: «Генеза», 2014.
2. Крижановський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. 7 клас. – Львів: «Оріяна-Нова», 2007.
3. Ліхтей І.М. Історія середніх віків. 7 клас. – К.: ГраМота, 2007.
4. Смолій В.А., Степанков В.С. Історія України. 7 клас. – К.: Генеза, 2007.
5. Свідерський Ю.Ю., Ладиченко Т.В., Романишин Н.Ю. Історія України. 7 кл. – К.: «ГраМота», 2007.
6. Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу. Підручник для 6 кл. (інтегрований курс). – К.: Педагогічна преса, 2006.

8 клас
1. Струкевич О.К., Романюк І.М., Пірус Т.П. Історія України. 8 клас. – К.; «ГраМота», 2008.
2. Подаляк Н.Г. Всесвітня історія (кон. XV – XVIII в.). 8 клас. – К.; «Генеза», 2008.
3. Смолій В.А., Степанков В.С. Історія України. 7 клас. – К.: Генеза, 2007.
4. Свідерський Ю.Ю., Ладиченко Т.В., Романишин Н.Ю. Історія України. 7 кл. – К.: «ГраМота», 2007.
5. Ліхтей І.М. Історія середніх віків. 7 клас. – К.: ГраМота, 2007.
6. Крижановський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. 7 клас. – Львів: «Оріяна-Нова», 2007.

9 клас
1. Струкевич О.К. Історія України 9 клас. – К., 2009.
2. Осмоловський С.О., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія 9 клас. – К., 2009.
3. Струкевич О.К. Історія України 8 клас. – К., 2008.
4. Д’ячков С.В., Литовченко С.Д. Всесвітня історія 8 клас. – Х., 2008.
5. Реєнт О., Малій О. Історія України 9 клас. – К., 2003.
6. Білоножко С., Бірюльов І. Всесвітня історія 9 клас. – К., 2000.

10 клас
1. Гупан Н.М., Пометун О.І. Історія України 10 клас. – К., 2011.
2. Турченко Ф.Г. Історія України 10 клас. – К., 2000.
3. Полянський П.Б. Всесвітня історія 10 клас. – К., 2003.
4. Щупак І.Я., Морозова Л.В. Всесвітня історія 10 клас. – Запоріжжя, 2010.
5. Струкевич О.К. Історія України 9 клас.…

Завдання в номінації «Техніка» в 2015-2016 навчальному році в основному присвячені двом ювілейним датам – 240-річчю з дня народження Андре Марі Ампера та 270-річчю з дня народження Алессандро Вольта.

Крім цього, у завдання для 8-9 та 10-11 класів будуть включені завдання, пов’язані з мнемонічними правилами визначення напрямів сил взаємодії струмів з магнітним полем, визначенням напряму силових ліній магнітного поля та струму, що його породжує.

Завдання на 5 балів міститимуть, за традицією, «незвичайні» задачі, які дозволять проявити логіку та кмітливість.

Далі пропонуємо варіант публікацій в журналі «Школа юного вченого» №1-2 за 2015рік, у якому подається структурована за роками інформація про життя Андре Ампера та Алессандро Вольта. Нагадуємо, що в журналі «Школа юного вченого» постійно публікуються матеріали для підготовки до конкурсів «МАН-Юніор».

Матеріали для підготовки СКАЧАТИ

Тестові завдання конкурсу в номінації «Екологія» відображають інтеграцію знань біології, географії, екології.

Слід звернути увагу на розуміння термінології, а також основних понять і законів цих наук. Необхідно вивчити складові харчових ланцюгів і вміти їх визначати. Потрібно також розумітися на побудові екологічних пірамід (пірамід чисельності, енергії, біомаси).

До завдань включені відомості про стресові впливи на біологічні об’єкти, відомості про медичну п’явку, цікаві факти, які публікуються на сайтах екологічного спрямування.

Методичні рекомендації для підготовки в номінації «Екологія можуть бути доповнені згодом.

 

Матеріали для підготовки містяться у таких джерелах:

 

Журнал «Школа юного вченого» №3, №4 2015 р.,

http://www.abiturient.in.ua/ru/test_2009/test_2009_otvet_geograf;

http://interlibrary.narod.ru/GenCat/GenCat.Scient.Dep/GenCatBiology/201200043/201200043.htm ;

http://elementy.ru/genbio/synopsis/184/Stress_u_rasteniy_fiziologicheskiy_podkhod;

http://www.alleng.ru/edu/bio.htm;

http://sbio.info/list.php?c=zbiology;

http://ecolife.ru/.…

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ

«МАН-Юніор Ерудит» у номінації «Астрономія»

 

Основні знання про Сонячну систему, планети та малі небесні тіла Сонячної системи вивчаються в школі як у курсі природознавства, так і в курсі астрономії. Крім цього, завдяки дослідженню Сонячної системи за допомогою автоматичних космічних апаратів, у останні роки накопичилося багато відомостей про планети в мережі Інтернет, зокрема світлин навколопланетних тіл, а також поверхні планет та їх супутників.

У тестових завданнях для 5-7 та 8-9 класів передбачається, що учні знають планети, які входять до складу Сонячної системи, а також назви космічних об’єктів та походження цих назв. До тестових завдань включені питання, де необхідні певні знання про історію розвитку астрономії, в тому числі такі, в яких використовуються відомості про небесні явища, зафіксовані в літописах.

Учні 8-9 та 10-11 класів повинні мати уявлення про конфігурації планет, фази Місяця, Венери, сонячні та місячні затемнення.

У завдання для 10-11 класів включено вже значну кількість конкретних даних про відстані в Сонячній системі, співвідношення мас планет, законів Кеплера, всесвітнього тяжіння.

Методи спостережень і астрономічних вимірювань необхідні для аналізу фотоспостережень, вони мають форму тестів з розвитком змісту – тобто до однієї світлини сформульовано кілька тестових завдань.

Особливістю тестів цього року є світлини астрономічних об’єктів, зроблені учнями-членами Малої академії наук. На наш погляд, це надихатиме учнів разом із вчителями до вивчення астрономії.

Для виконання завдань потрібні астрономічні знання відповідно до навчальних програмам з природознавства та астрономії для загальноосвітніх навчальних закладів.

Для підготовки використовуйте шкільні навчальні посібники, сайти Астронет http://www.astronet.ru/; а також освітні сайти http://elementy.ru/astronomy; http://college.ru/astronomy/course/content/content.html.

Найбільш ефективним матеріалом для підготовки вважаємо публікації в журналі «Школа юного вченого» за 2014-2015 роки, де в кожному з номерів друкується журнальний варіант навчального посібника з практичної астрономії Михайла Івановича Стаценка «Крок за кроком до зірок». Автор цих публікацій є одночасно й автором тестових завдань.

 

Далі пропонуємо кілька тренувальних завдань.

 

1. Чи спостерігається Місяць в червневу Повню на північному полюсі?


22 червня на північному полюсі Сонце на протязі всієї доби знаходиться на висоті 23°,5 над горизонтом. Місяць в Повні знаходиться у протилежній до Сонця точці небесної сфери, і тому увесь час буде приблизно на такій же висоті під горизонтом. Нахил площини орбіти Місяця до площини екліптики складає  5°,1 і тому його висоти під горизонтом лежатимуть в межах від  -18°,4 до  -28°,6. Внаслідок цього, для спостереження він недоступний.

 

2. 7 лютого Місяць перебував в Останній чверті. Яким було його пряме сходження?


Дата 7 лютого рівновіддалена від днів зимового сонцестояння і весняного рівнодення, так що пряме сходження Сонця рівне 21h.