УВАГА! До відома координаторів!

Є зміни в реквізитах Благодійного фонду ім Г Сковороди для перерахування благодійних внесків.
Отримувач: Благодійна організація «Благодійний Фонд науки і освіти ім. Г. Сковороди»

р/р 26002240847 в АБ «Укргазбанк» м. Києва, МФО 320478
код ЄДРПОУ 26333070

Призначення: благодійний внесок на «Школу юного вченого» та «МАН-Юніор».

Методичні рекомендації

У 2014/15 навчальному році тестові завдання з астрономії складені з таких узагальнених розділів:

1. Історія розвитку астрономії, включаючи міфологію, а також фрагменти  з астрономічного атласу Яна Гевелія та з книги «Живописная астрономия (Astronomie Populaire) К. Фламмаріона, Петербург, 1900».

2. Сузір’я, їх назви в різні часи у різних народів та їх місцезнаходження на мапі зоряного неба.

3. Вміння працювати з мапою зоряного неба.

4. Небесні координати.

На сайті http://man-junior.org.ua/  в розділі «Астроном МАН-ЮНІОР Ерудит» розміщені матеріали для підготовки до конкурсу, що підібрані з Інтернет-ресурсів. Також публікується мапа зоряного неба з трафаретом для накладного рухомого диску, які можна скопіювати для самостійного виготовлення.

З метою поліпшення ілюстративного матеріалу автори тестових завдань використовують одну ілюстрацію для кількох завдань.

Матеріали для завантаження:

Методичні рекомендації

Конкурс «МАН-Юніор Ерудит» у номінації «Техніка» має на меті не лише поглиблення шкільного курсу з фізики, астрономії та природознавства, а більшою мірою формування в учнів знань з історії фізики та техніки, розширення кругозору та спонукання до власних досліджень, які підтримує своєю діяльністю Мала академія наук України.

У 2014/15 навчальному році тестові завдання складені з таких узагальнених тем:

1. До 70-річчя створення «Південного машинобудівного заводу», який спочатку в 1944 році був заснований як Дніпровський автомобільний завод, а потім перепрофільований на закрите підприємство з конструювання й виробництва ракетної техніки.

До завдань включені певні відомості про розвиток ракетної промисловості, історії освоєння космосу людиною, історію ракетобудування в Україні, а також абстрактні задачі,  які потребують застосування логіки і уважності. Щоб мати уявлення про підходи авторів до складання задач, варто ознайомитися з архівом завдань на сайті http://man-junior.org.ua/.

Для підготовки рекомендуються матеріали сайтів http://www.yuzhmash.com/; https://ru.wikipedia.org/wiki/Южмаш, а також матеріали, які будуть надруковані в черговому номері (№5-6) журналу «Школа юного вченого», випуск якого планується на листопад.

2. До 450-річчя з дня народження Галілео Галілея, окремих фактів з його біографії, а також його внеску в природознавство. Тестові завдання стосуються відкриттів Галілея, його дослідів, винаходів тощо.

Для підготовки рекомендуються матеріали сайтів, присвячених Г.Галілею, в тому числі  https://ru.wikipedia.org/wiki/, а також матеріали, які будуть надруковані в черговому номері (№5-6) журналу «Школа юного вченого», випуск якого планується на листопад.

Методичні рекомендації

Конкурс «МАН-Юніор Ерудит» у номінації «Екологія» має на меті не лише поглиблення шкільного курсу з екології, біології, географії та природознавства, а більшою мірою – формування в учнів екологічної свідомості, розширення кругозору та спонукання до власних досліджень, які підтримує своєю діяльністю Мала академія наук України.

У 2014/15 навчальному році до тестових завдань увійшли такі теми:

1. Основні поняття екології: довкілля; екосистема; біотичні фактори; антропогенний фактор; кліматичні фактори; обмежувальні (лімітуючі) фактори; біо- та біогеоценоз; біотоп; популяція; ланцюги харчування та її компоненти; консументи; продуценти; редуценти; правило екологічної піраміди; саморегуляція всередині біогеоценозу, біоіндикація тощо. 

2. Деякі відомості про становлення екології як науки та вчених, які вводили основні поняття екології – такі, як екологічна ніша;  біогеоценоз; біоценоз; біосфера тощо.

3. Особливості екосистем Гренландії, Австралії, відомості про Гольфстрім; Тихого та Атлантичного океанів.

4. Лишайники та їх роль у екосистемі.

5. Молюски та їх особливості.

6. Екологічні знаки та екологічне маркування; символи небезпеки довкілля.

7. Деякі цікаві відомості з життя комах, птахів, ссавців та їх вплив на довкілля.

 

Для підготовки рекомендуємо використовувати Інтернет-ресурси: Вікіпедію,

сайти http://muzey-factov.ru/tag/ecology; http://uchebnikionline.com/ekologia/ekologiya/osnovni_kontseptsiyi_ekologiyi.htm тощо.

Рекомендуємо також статтю з основ біоіндикації повітря автора В.Білоус у журналі «Школа юного вченого» №4 – 2014 р.

Методичні рекомендації

До успішного виконання тестових завдань з історії достатньо основних знань з шкільної програми за І семестр поточного та ІІ семестр минулого навчальних років. Такі вимоги встановлені вже шостий рік поспіль за результатами анкетування вчителів історії, які залучають своїх учнів до участі в конкурсі.

Наводимо список підручників, які використовувалися для складання тестових завдань з історії.

 

1. Власов В.С. Історія України (Вступ до історії). 5 клас. – К.: «Генеза», 2013.

2. Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу. Підручник для 6 кл. (інтегрований курс). – К.: Педагогічна преса, 2006.

3. Крижановський О.П., Хірна О.О. Історія середніх віків. 7 клас. – Львів: «Оріяна-Нова», 2007.

4. Ліхтей І.М. Історія середніх віків. 7 клас. – К.: ГраМота, 2007.

5. Смолій В.А., Степанков В.С. Історія України. 7 клас. – К.: Генеза, 2007.

6. Свідерський Ю.Ю., Ладиченко Т.В., Романишин Н.Ю. Історія України. 7 кл. – К.: «ГраМота», 2007.

7. Подаляк Н.Г. Всесвітня історія (новий час). 8 клас. – К.; «Генеза», 2008.

8. Струкевич О.К., Романюк І.М., Пірус Т.П. Історія України. 8 клас. – К.; «ГраМота», 2008.

9. Гупан Н.М., Пометун О.І. Історія України. 10 клас. – К., 2011.

10. Турченко Ф.Г. Історія України. 10 клас. – К., 2000.

11. Полянський П.Б. Всесвітня історія. 10 клас. – К., 2003.

12. Щупак І.Я., Морозова Л.В. Всесвітня історія. 10 клас. – Запоріжжя, 2010.

13. Струкевич О.К. Історія України. 9 клас. – К., 2009.

14. Осмоловський С.О., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія. 9 клас. – К., 2009.

15. Струкевич О. К., Романюк І. М. Історія України. 11 клас. – К., 2011.

16. Пометун О. І., Гупан Н. М. Історія України. 11 клас. – К., 2011.

17. Ладиченко Т. В. Всесвітня історія. 11 клас. – К., 2012.

18. Гупан Н. М., Пометун О. І. Історія України. 10 клас. – К., 2003.

19. Полянський П. Б. Всесвітня історія. 10 клас. — К., 2003.

20. Турченко Ф.Г. Історія України. 10 клас. – К., 2000.

МАН-ЮНІОР ЕРУДИТ 2014

ШАНОВНІ КОЛЕГИ – координатори та організатори

конкурсу «МАН-ЮНІОР ЕРУДИТ»!

Публікуємо оновлену інформацію щодо організації, проведення та підготовки до конкурсу «МАН-ЮНІОР ЕРУДИТ»!

 ПІДГОТОВКА ДО КОНКУРСУ “МАН-Юніор Ерудит” — вересень – листопад щороку

 

Читать запись полностью »

Підсумки проведення Всеукраїнського інтерактивного конкурсу «МАН-Юніор Дослідник» 2014

НАКАЗ Національного центру МАН України «Про підсумки проведення Всеукраїнського інтерактивного конкурсу «МАН-Юніор Дослідник» СКАЧАТИ ТУТ (Додатки 1-4, Додаток 5)